2011. július 2., szombat

Egy miniatűr világ

Na, ez a poszt is elkészül végre. Általános probléma, hogy írnék én bejegyzést, de a lustaságom megakadályoz abban, hogy képeket vadásszak a netről, abban meg főleg, hogy saját fotóimat a számítógépemre pakoljam. Mert oké, hogy lefotóztam, de a gépről még importálni kell, amit valahogy soha nem csinálok meg. Egyrészt elfelejtem, másrészt meg a már említett lustaság.
Ezeket a képeket például június 4-én fényképeztem, a Babaváros gyereknapi kiállítását, Gyöngyös főterén. Miskolci vagyok egyébként, csak anyukámnak egyébként is kellett Gyöngyösre mennie, én meg már akkor bevállaltam a korábbi kelést. Abszolút megérte! ;)
Szóval, kb. 1 hónapos késéssel, íme a képek:

Hm... randi?







Egy kis közös zenélgetés :) (Már csak a tábortűz hiányzik.)


Sző, fon... és igen, baba. 



Nagyanyó szobája




Sátorozós kirándulás





Népviseletben




Karácsony babáéknál





Lányok, egyforma ruhában


Szekér





Lady Summer


Családok





Keresztelő 


Lányok a hintában 


Motoron 



A festőművész



Hm… a hajó kapitánya?


Színházi előadás – János vitéz




És babavárosban fazekas is van…


Egy vevő


Csak nem bálba készültök?



„A kutya is jön?”


A babák könyveket is vehetnek




Ballagás 


Egy kellemes beszélgetés J



Csónakázás


Na rá nem emlékszem, hogy ki volt...


Nektek is annyira tetszett, mint nekem? Várom a véleményeket! Ja és a Babaváros honlapja: http://babavaros.gportal.hu/

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jók lettek a fényképek !
    Ügyes a fotós :) !
    Köszi, hogy feltetted a képeket !
    És, hogy a tábortűz se hiányozzon, ime :
    http://www.babavaros.gportal.hu/gindex.php?pg=32507267
    Akire nem emlékszel, hogy ki, no, ő, anno, egy lakodalmas életképben a menyasszony keresztannya volt.
    A keramikusnál (Fazekas Manci) a vásárlónak titulált "emberke", Babaváros Főerdésze, a kutyájával.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dicséretet is, és a kiegészítést is, most már minden világos! :)

    VálaszTörlés
  3. Mostanában azon gondolkozom, vajon a Dolls of the Wordl sorozatban miért nem adtak ki magyar babát, hiszem még cseh baba is volt?? Vajon ezek közül melyik viselet jellemezné leginkább a magyarokat? A matyó vagy a sárközi? A kalocsai hímzést már régóta ismerik külföldön, talán azzal lehetne sikert aratni. Egyszer szeretnék én is egy népviseletbe öltözött babát készíteni:-)
    Jó kis ötlet, gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm... szerinted tudják, hol van Magyarország? :D Örülnék neki én is, ha lenne a sorozatban végre magyar baba is, de esélyt nem sokat látok rá. A kalocsai hímzésből sok mindent ki lehet hozni, biztosan jó választás volna :) Én is szeretnék egyszer egy népviseletes babát, ha tudnék hímezni, az sokat lendítene az ügyön :)

      Törlés
    2. Kedves "Bambuc" !
      Szerintem, nagyon jó a felvetés, "Magyar Baba" !
      Van vele pár probléma: kicsiny hazánkban annyi sok tájegységnek van szebbnél-szebb népviselete, és sajnos annyira nagy a széthúzás, hogy esélyt sem látok rá, hogy ilyen látszólag jelentéktelen dologban meg lehetne egyezni, bár nekem lenne rá alternatív javaslatom : a díszmagyar !
      A másik nem elhanyagolható probléma, hogy a Mattel cég vezetésében még nincs olyan agilis, Magyarországról elszármazott emberke, aki az ügyet fel tudná karolni, ill képviselni tudná !
      ~~~~~~
      A saját népviseletbe öltöztetett baba (ill. a ruha) készítése ?
      Aki varrni tud, némi kutakodás, utána olvasás, és hajrá !
      [ A Babaváros Babagyűjteményben van egy finn népviseletbe öltöztetett baba. Úgy fogtunk hozzá a ruhájának az elkészítéséhez, hogy fogalmunk sem volt róla, hogy milyen is lehet az. Kutakodás, könyvtár, stb. Útikönyvek, leírások ....
      Finn csoport érkezése volt várható az alatt az idő alatt, amíg a gyűjteménynek a kiállítása tartott az iskolában. Megérkeztek, mutattuk a babát és kértük, hogy mondjanak véleményt. Röviden, és magyarra fordítva a válasz az volt, hogy vállalható ! ~ Ami a kiindulási állapotot figyelembe véve, szerintem jó. (akkor még nem volt NET hozzáférés, ahol "kedvére" kutakodhat a kíváncsi természetű ember.) ]

      Törlés
  4. Nagyon ügyes munka! Örömmel nézegetem mindig, puszi <3

    VálaszTörlés